back to top

Rubikova kocka – najjednostavnije rješenje

Evo nekoliko stvari koje biste trebali znati o Rubikovoj kocki. Neke od stvari koje ćete čuti  u početku vam se mogu činiti trivijalnima, ali svaka pruža neki uvid koji će postati jasniji što više vremena provodite s kockom.

Rubikova kocka ima šest lica.

Svako lice definirano je središtem. Lice s plavom sredinom na kraju će biti plavo kad se riješi kocka. Centri se ne miču. Bijela je tipično suprotna od žute, plava je tipično suprotna zelenoj, a crvena je tipično suprotna narandžastoj.

Ugaoni dijelovi imaju tri naljepnice, a rubni dijelovi imaju dvije naljepnice. Kada rješavate kocku, imajte na umu da pomičete komade, a ne naljepnice. Drugi način razmišljanja o ovoj činjenici je da se crvena naljepnica na ugaonom dijelu nikada neće pomaknuti u rubni položaj.

Rješavanje kocke odnosi se na to da trebate okrenuti njena lica. Svako lice predstavljeno je slovom. Smjer dane rotacije označava se prisutnošću ili odsustvom osnovnog (’) simbola.

Desno lice: R

Lijeva strana: L

Lice usmjereno prema gore: U

Lice usmjereno prema dolje: D

Prednja strana: F

Stražnja strana: B

R, L, U, D, F ili B znači okretanje odgovarajućeg lica za 90 stepeni u smjeru kazaljke na satu

R ’, L’, U ’, D’, F ’ili B’ znači okretanje odgovarajućeg lica za 90 stepeni u smjeru suprotnom od kazaljke na satu.

R2, L2, U2, D2, F2 ili B2 znači okrenuti odgovarajuće lice za 180 stepeni.

Prvi korak

Napravite tratinčicu. Cilj ovog koraka je smjestiti četiri bijele naljepnice oko žutog središta. Kada završite s ovim korakom, vrh vaše kocke trebao bi izgledati ovako:

rubikova kocka

Napomena: Nije važno koje su boje sivi kvadratići. Imajte na umu dvije stvari:

Jednom kad se bijela naljepnica postavi pored žutog središta, ne treba je premještati. Možete okrenuti gornji sloj ne ometajući ništa pored žutog središta.

Drugi korak

Stvorite Bijeli plus. Za svaku laticu na tratinčici uskladite nebijelu naljepnicu sa središnjim dijelom iste boje. Jednom kad se podudaraju, okrenite lice odgovarajućim centrom dva puta. Ponovite ovaj postupak još tri puta. Kad završite, donja strana kocke imat će bijeli plus

Napomena: U ostatku rješenja, bijeli plus bit će na dnu. Ako ikada negdje drugo nađete bijeli plus, nešto je pošlo po zlu.

Treći korak

Riješite prvi sloj. Vrijeme je da naučite svoje prve algoritme. Sljedeći “potezi okidača” najosnovniji su:

Desni okidač = R U R ’

Lijevi okidač = L ’U’ L

Potražite bijele naljepnice na gornjem sloju prema stranama. (Ako nađete bijelu naljepnicu na gornjoj strani kocke ili na donjem sloju kocke usmjerenu prema van, riješit ćemo to kasnije.) Svaka bijela naljepnica trebala bi biti na ugaonom dijelu s tri naljepnice. Zakrenite gornju plohu kocke tako da naljepnica pored bijele naljepnice koja je također okrenuta prema van (tj. Ne naljepnica na vrhu) dijagonalno odgovara središtu iste boje.

Kad ih uparite, okrenite prema sebi naljepnice u boji. Ako se podudarna naljepnica u gornjem sloju nalazi desno od središta, izvedite Desni okidač. Ako se podudarna naljepnica nalazi lijevo od sredine, izvedite lijevi okidač.

Ako imate bijelu naljepnicu okrenutu prema vrhu, postavite bijelu naljepnicu preko nečega što nije bijelo (jer će poremetiti sve što je ispod) i, ovisno o tome je li komad desno ili lijevo, izvedite sljedeći algoritam :

R, U, R ’, R, U, R’

ili

L ’, U, L, L’, U, L

Ako u donjem sloju imate bijelu naljepnicu okrenutu prema van, okrenite je prema sebi i postavite kocku tako da bude u donjem lijevom ili donjem desnom uglu stranice okrenute prema vama i izvedite lijevi ili desni okidač , da ga premjestite na gornju plohu kocke.

Četvrti korak

Riješite srednji sloj. Na gornjem sloju prepoznajte rubne dijelove koji nemaju žute naljepnice. (Ako ima žutu naljepnicu, ona pripada na vrh, a ne na sredinu.) Kada pronađete rub bez žute naljepnice, zakrenite gornju plohu kocke dok naljepnica okrenuta prema van na tom rubnom dijelu ne bude direktno preko središnji komad iste boje.

Kad se poklopi, pogledajte naljepnicu okrenutu prema gore na tom rubnom dijelu. Ta naljepnica odgovarat će središtu s lijeve ili desne strane.

Ako se podudara s desne strane, izvedite sljedeći algoritam:

U + Desni okidač

To će poremetiti prvi sloj. Popravite naljepnicu s bijelim uglom kao što ste učinili u trećem koraku.

Ako se podudara s lijeve strane, izvedite sljedeći algoritam:

U ’+ lijevi okidač

To će poremetiti prvi sloj. Popravite pomaknutu bijelu naljepnicu kao u koraku tri.

Povremeno u gornjem sloju nećete pronaći rubove bez žutih naljepnica, ali srednji sloj nije riješen. U takvim slučajevima pomaknite njihov usklađeni rubni dio srednjeg sloja izvođenjem lijevog ili desnog okidača. Sada bi u gornjem sloju trebao biti rubni dio bez žute naljepnice. Riješite to kako je gore opisano.

Peti korak

Stvorite žuti plus. Cilj ovog koraka je stvoriti žuti plus na prema gore usmjerenoj strani kocke. Čitav ovaj korak ovisi o sljedećem algoritmu:

F U R U ’R’ F ’ Ako vaša gornja strana nema žute ivice, izvedite *** F U R U ’R’ F ’. Ako vaša gornja strana ima dva žuta ivična komada tako da čine liniju sa središnjim žutim dijelom, orijentirajte kocku tako da tri žute naljepnice tvore okomitu liniju i izvedite *** F U R U ’R’ F ’. Ako vaša gornja ploha ima dva žuta ivična dijela tako da čine unatrag L, rotirajte gornju plohu kocke dok ivični dijelovi ne budu u položaju 12 i 9 sata i izvedite *** FUR U ‘R’ F ‘ . U ovom trenutku, gornja strana vaše kocke trebala bi nalikovati žutom plusu.

rubikova kocka - najjednostavnije rješenje

Šesti korak

Riješite žuto lice. Cilj ovog koraka je potpuno riješiti gornju plohu vaše kocke. Kad završite, to lice trebalo bi biti potpuno žuto. Za ovaj ćete korak koristiti sljedeći algoritam:

R U R ’U R U2 R’

Započnite s pregledom gornje strane vaše kocke. Koliko uglova ima žute naljepnice na vrhu? Ako imate nulu ili dvije, držite kocku tako da se žuta naljepnica nalazi u gornjem desnom uglu lica u lijevoj ruci, tj. ovdje:

rubikova kocka - najjednostavnije rješenje

I izvršite ovaj algoritam R U R ’U R U2 R’.

Ako imate jedan ugao sa žutom bojom na vrhu, izgledat će kao da je riba na gornjoj strani vaše kocke. Rotirajte to lice dok riba ne bude usmjerena prema dolje i ulijevo, ovako:

rubikova kocka - najjednostavnije rješenje

Zatim izvedite ovaj algoritam R U R ’U R U2 R’.

Možda ćete morati orijentirati ribu i izvršiti algoritam posljednji put. Jednom kad dobijete, žuto lice bit će u potpunosti riješeno.

Sedmi korak

Postavite uglove kocke. Vrijeme je za novi algoritam:

L ’U R U’ L U R ’R U R’ U R U2 R ’

Gornji algoritam zamijenjuje uglove A i B. Imajte na umu da osmi korak algoritma poništava sedmi. To je namjerno, jer će olakšati pamćenje algoritma: primijetite da je R U R ’U R U2 R’ isti algoritam koji ste koristili u šestom koraku.

Pomoću ovog novog algoritma postavite sva četiri ugla na pravo mjesto. Ako morate dva kuta prebaciti dijagonalno, izvedite algoritam jednom, a zatim ga premjestite i izvedite drugi put.

rubikova kocka - najjednostavnije rješenje

Osmi korak

Postavite rubove. Cilj ovog koraka je promicanje položaja rubnih dijelova kocke. Sljedeći algoritmi će kružiti položaje ivičnih dijelova označenih X, Y i Z u smjeru kazaljke na satu, odnosno u smjeru suprotnom od kazaljke na satu:

F2 U R ’L F2 L’ R U F2 (u smjeru kazaljke na satu) F2 U ’R’ L F2 L ’R U’ F2 (u smjeru suprotnom od kazaljke na satu)

rubikova kocka - najjednostavnije rješenje

Ako su rubni dijelovi jednog lica već pravilno postavljeni, usmjerite to lice od sebe i izvedite koji god algoritam pokreće preostale rubne dijelove u odgovarajućem smjeru.

Ako su sva četiri rubna komada pogrešno postavljena, izvedite jedanput algoritam suprotno od smjera kazaljke na satu, odmaknite stranu s riješenim kutovima i izvedite drugi put. Vi i vaši mališani će te na ovaj način imati sate i sate zabave sa rubikovom kockom.

Španija/ Restoran uveo aplikaciju virtualnog konobara

Restoran na sjeveroistočnoj obali Španije posjetiteljima omogućuje izbjegavanje kontakta s osobljem i minimiziranje rizika od zaraze koronavirusom. Posjetitelji pizzerije Funky Pizza u Palafrugellu na Costa Bravi, popularnom turističkom...

KRAJ JEDNE GENERACIJE: Samsung prestaje proizvoditi LCD ekrane

Samsung prestaje sa proizvodnjom panela sa tehnologijom tečnih kristala (LCD) u Kini i Južnoj Koreji na kraju ove godine. Ovu odluku iz uspješne kompanije donijeli...

Dostupna mobilna aplikacija Red vožnje Općina Travnik

Na Google Play Storu dostupna je mobilna aplikacija Red vožnje Općina Travnik. Navedena mobilna aplikacija je napravljena, između ostaloga, sa ciljem da se građani i...

Kako Postati Bloger – 5 koraka

Nije važno radite li redovni posao od 9 do 5, školarac ste ili ste poduzetnik s vlastitim poslovanjem (kompanijom) - blogovi kriju nevjerovatan potencijal...